logo_interquality
| 25. listopadu 2017 |
  Hledat
 add Six Sigma
       add Kontakt
   add Home page English

 

 add Six Sigma
       add Kontakt
   add Home page English

 

Top

Top

PROJEKTY A PORADENSTVÍ>Pokročilé formy vzdělávání
Pokročilé formy vzdělávání

 

Ponte

Pokud se stává, že manažeři nebo jejich podřízení používají stále stejné dovednosti nebo postupy v situacích, ve kterých to není vhodné, nebo jsou spokojení se svým chováním a se svými postupy, nicméně Vy si myslíte, že je možné jejich postupy a chování/dovednosti změnit, pak může pomoci tzv. PONTE.

Cílem PONTE je měnit myšlenková omezení účastníků, která se projevují např. těmito výroky: „už jsme to zkoušeli a nikdy to nevyjde, „management se stejně nedá přesvědčit“, u nás to funguje specificky, potřebujeme zvláštní postup“, „dělám to dobře už 10 let a nevidím důvod proč to měnit“, „přináším výsledky a lepší to nebude“.
Účastníci během  PONTE projdou bez přerušení cca čtyřmi situacemi připravenými na základě reálných případů. Situace na sebe navazují a jsou mezi nimi zjevné konsekvence. Vše se natočí na kameru. Situace se postupně rozeberou. Každou z nich účastníci sehrají znovu tak, aby aplikovali např. změnu procesu. Pod vedením lektorů odhalují myšlenková omezení, která uplatňovali v jednotlivých situacích a hledají optimální řešení.

 

 

Landamatics

Pokud chcete, aby účastníci rozuměli nějakému myšlenkovému postupu (např. zvládání námitek, postupu vedení ročního pohovoru, atd.), uměli jej používat a upravit podle situace, pak je vhodné použít tzv. Landamatics metodu. Tato výuková metoda byla vynalezena Dr. Landou, americkým psychologem ruského původu. Při použití této metody lektor nechá účastníky, aby popsali postup, který nyní používají. Tento postup testují na různých reálných situacích a vylepšují ho. Dalším krokem je aplikace „finálního“ postupu na situace, které se od sebe hodně liší. Tím účastníci poznají, kdy postup použít a kdy ne a jak postup upravit podle situace.

 

 

Kurz „bez jasného zadání“

Pokud Vaši manažeři absolvovali tréninky na zlepšení dovedností a nyní má každý poněkud jiné cíle v oblasti manažerských dovedností, potom může pomoci náš kurz „bez jasného zadání“.  Na začátku kurzu se účastníci za pomoci lektora shodnou na tématech a cílech, kterým se chtějí věnovat a potom pod jeho vedením společně hledají řešení svých situací, simulují situace a navzájem si poskytují zpětnou vazbu. Dle našich zkušeností se kurz  zaměřuje nejčastěji na dovednosti týkající se vedení lidí, efektivní komunikace, leadership, vedení a budování týmů i koučování. Tím, že na kurzu pracujeme s konkrétními příklady účastníků, vycházíme vstříc rozmanitým požadavkům.

 

„Vyříkávací“ workshop (zlepšení vztahů a otevření komunikace ve skupině)

Pokud se stává, že uvnitř jednoho oddělení nebo mezi dvěmi odděleními jsou problémy (např. s komunikací, s předáváním úkolů nebo společnou prací), pak je důležité tyto problémy otevřeně řešit. Na workshopu pomůžeme účastníkům „facilitovat“ otevření problémů a nastavení nových pravidel.
Na začátku workshopu skupina s pomocí lektora nalezne „bolavá místa“. Dále pracujeme s problémy, které účastníkům nejvíce komplikují život. Lektor hlídá, aby se problémy řešily věcně. Vše končí stanovením nových pravidel a postupů, případně úkolů.

 

 

World Café – technika skupinového sdílení nápadů a myšlenek

 

Jedná se o řízený proces konverzace, který posiluje vzájemné porozumění. Pomáhá při řešení, ale i při hledání otázek. Umožňuje tvořivě propracovat určitou důležitou oblast a využít synergie vzniklé při sloučení mnoha různých pohledů a zkušeností v náhledu na určitý problém.
World Café je použitelné např. pro komunikaci strategie, změn a dalších důležitých oblastí.
Při této technice pracuje společně široká skupina lidí z různých oblastí, např. manažeři s top manažery a zaměstnanci, různá oddělení – od marketingu, přes výzkum a vývoj až po výrobu. Tato metoda umožňuje diskutovat ve skupinách od 20 až po 80 lidí.

 

 

Ponte

Pokud se stává, že manažeři nebo jejich podřízení používají stále stejné dovednosti nebo postupy v situacích, ve kterých to není vhodné, nebo jsou spokojení se svým chováním a se svými postupy, nicméně Vy si myslíte, že je možné jejich postupy a chování/dovednosti změnit, pak může pomoci tzv. PONTE.

Cílem PONTE je měnit myšlenková omezení účastníků, která se projevují např. těmito výroky: „už jsme to zkoušeli a nikdy to nevyjde, „management se stejně nedá přesvědčit“, u nás to funguje specificky, potřebujeme zvláštní postup“, „dělám to dobře už 10 let a nevidím důvod proč to měnit“, „přináším výsledky a lepší to nebude“.
Účastníci během  PONTE projdou bez přerušení cca čtyřmi situacemi připravenými na základě reálných případů. Situace na sebe navazují a jsou mezi nimi zjevné konsekvence. Vše se natočí na kameru. Situace se postupně rozeberou. Každou z nich účastníci sehrají znovu tak, aby aplikovali např. změnu procesu. Pod vedením lektorů odhalují myšlenková omezení, která uplatňovali v jednotlivých situacích a hledají optimální řešení.

 

 

Landamatics

Pokud chcete, aby účastníci rozuměli nějakému myšlenkovému postupu (např. zvládání námitek, postupu vedení ročního pohovoru, atd.), uměli jej používat a upravit podle situace, pak je vhodné použít tzv. Landamatics metodu. Tato výuková metoda byla vynalezena Dr. Landou, americkým psychologem ruského původu. Při použití této metody lektor nechá účastníky, aby popsali postup, který nyní používají. Tento postup testují na různých reálných situacích a vylepšují ho. Dalším krokem je aplikace „finálního“ postupu na situace, které se od sebe hodně liší. Tím účastníci poznají, kdy postup použít a kdy ne a jak postup upravit podle situace.

 

 

Kurz „bez jasného zadání“

Pokud Vaši manažeři absolvovali tréninky na zlepšení dovedností a nyní má každý poněkud jiné cíle v oblasti manažerských dovedností, potom může pomoci náš kurz „bez jasného zadání“.  Na začátku kurzu se účastníci za pomoci lektora shodnou na tématech a cílech, kterým se chtějí věnovat a potom pod jeho vedením společně hledají řešení svých situací, simulují situace a navzájem si poskytují zpětnou vazbu. Dle našich zkušeností se kurz  zaměřuje nejčastěji na dovednosti týkající se vedení lidí, efektivní komunikace, leadership, vedení a budování týmů i koučování. Tím, že na kurzu pracujeme s konkrétními příklady účastníků, vycházíme vstříc rozmanitým požadavkům.

 

„Vyříkávací“ workshop (zlepšení vztahů a otevření komunikace ve skupině)

Pokud se stává, že uvnitř jednoho oddělení nebo mezi dvěmi odděleními jsou problémy (např. s komunikací, s předáváním úkolů nebo společnou prací), pak je důležité tyto problémy otevřeně řešit. Na workshopu pomůžeme účastníkům „facilitovat“ otevření problémů a nastavení nových pravidel.
Na začátku workshopu skupina s pomocí lektora nalezne „bolavá místa“. Dále pracujeme s problémy, které účastníkům nejvíce komplikují život. Lektor hlídá, aby se problémy řešily věcně. Vše končí stanovením nových pravidel a postupů, případně úkolů.

 

 

World Café – technika skupinového sdílení nápadů a myšlenek

 

Jedná se o řízený proces konverzace, který posiluje vzájemné porozumění. Pomáhá při řešení, ale i při hledání otázek. Umožňuje tvořivě propracovat určitou důležitou oblast a využít synergie vzniklé při sloučení mnoha různých pohledů a zkušeností v náhledu na určitý problém.
World Café je použitelné např. pro komunikaci strategie, změn a dalších důležitých oblastí.
Při této technice pracuje společně široká skupina lidí z různých oblastí, např. manažeři s top manažery a zaměstnanci, různá oddělení – od marketingu, přes výzkum a vývoj až po výrobu. Tato metoda umožňuje diskutovat ve skupinách od 20 až po 80 lidí.

 

media

 

media

 

Projekty a poradenství

VEDENÍ A KOUČOVÁNÍ
DIAGNOSTICKÉ NÁSTROJE
POKROČILÉ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ

Projekty a poradenství

VEDENÍ A KOUČOVÁNÍ
DIAGNOSTICKÉ NÁSTROJE
POKROČILÉ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ
Zaregistrovat se | Přihlásit se